Optimer din markedsføring med Google Ads

Google Ads er et fænomen, som af mange også kaldes for SEM, en forkortelse for Search Engine Marketing.

Dette henviser til strukturen af Google Ads, hvor du specifikt brander eller fører marketing for ét bestemt produkt, som annonceres først ved en Google søgning, når en Google bruger indtaster bestemte ord i sin søgning.

Dog er prisstrukturen for Google Ads anderledes end andre annonceringer, da der ikke betales for selve visningen – denne er nemlig gratis.

Du betaler kun for Google Ads når en bruger klikker på linket. Dette kaldes PPC, eller Pay Per Click, som altså går ud på at du med dine Google Ads betaler per klik på dit link. Derfor er det en smartere måde at føre online marketing, da du altså ikke betaler blot for visning, men betaler for den trafik, som du opnår ved at specificere din online markedsføring. 

Dog skal du være opmærksom på at du får sat dine Google Ads op korrekt, da du ellers kan komme til at betale penge for ingenting.

Du skal derfor få optimeret dit ordbrug så du får de rigtige hits ved de rette søgninger.

En god måde at optimere din marketing på er at anvende søgeord som rammer dit produkt eller din målgruppe præcist, så du kan få placeret dig i specifikke Google søgninger, som rammer din målgruppe. Det er ikke altid ligetil, da disse søgeord er essentielle for trafikken på dit link, og derfor skal du være smart i din prioritering af søgeord. 

Måden Google Ads fastsætter en pris på afhænger faktisk af dig og og dine konkurrenter. Du kan selv bestemme hvor meget du maksimalt vil betale for et klik, da du selv byder ind på enkelte søgeord. Så udbud og efterspørgsel er i spil her, da dine konkurrenter, som allerede annoncerer på søgeord, er med til at bestemme priserne.

Det handler dog ikke kun om at byde højst på søgeord, da Google også kigger på relevans. Så for eksempel kan du betale mindre men blive vist højere ved søgeord, hvis Google vurderer at din annonce er mere relevant end konkurrentens. 

Markedsføring gennem Goggle Ads er en spændende og moderne måde at holde dig online og relevant på. Er du ny med Google Ads kan det være en idé at starte op med assistance fra et Google Ad bureau, som kan hjælpe dig godt igang med at anvende Google Ads. Men mulighederne er mange, så kom i gang med at optimere din online marketing med Google Ads.